Beskrivning dubble twist braid :D

Här är en enkel förklaring på hur du gör flätan jag visade innan... Det är super enkelt!!!!!

•sätt upp håret i en tofs och dela den i två delar.
• ta undan en del och dela nästa i ytterligare två delar.
• tvinna delarna runt varandra så det blir en twist. Spelar ingen roll vilket men kom ihåg det för du måste göra åt samma håll med den andra.
•eftersom du inte kan släppa den nu utan att den går upp eller har en tredje arm. Be någon hålla i twisten eller som jag håll den i munnen
• gör nu likadant med den andra delen av tofsen. Åt samma håll som den innan
• nu har du två twistar. Twista nu dem två runt varandra i MOTSATT håll ifrån det du gjorde innan. Gör ända ner och du är färdig


** twistar du ihop dem åt samma håll som innankommer flätan att gå upp. I med att du tar åt motsatt håll blir det en sorts dragkamp som gör att flätan håller...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FrökenGullvert.blogg.se

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mitt liv och börja träna. Detta är snarare en öppen dagbok för alla att läsa och ingen blogg. Uppskattar Pepp och stöd, men onödiga kommentarer kan du behålla för dig själv tack :D

RSS 2.0