Ett Långt inlägg Om de Mesta !!

Jag blir så matt.
Jusst nu har jag säkert 10 olika saker jag kna tänka mig att skriva om.
Jag brukar försöka besöka min Aftonbladet app iaf nån gång under dagens lopp och läsa vad som hänt.
För varje dag blir jag tröttare och ledsnare på vad som står.
Det har hänt att jag har gett fan i att läsa för att man blir bara depp när man läser det.
Döda kroppar hittas här o var, personer som försvinner. Och något som jusst nu har fått mycket uppmärksamhet i både media som i socialaforum är Frigivningen i Hovrätten av dem 6 unga män (vägrar kalla dem pojkar) som i tingsrätten tidigare bliviy dömda till grov våldtäckt av en 15 årig flicka.
 
Hon sa inte nej, Hon hade ne urringad tröja. Hon gick inte därifrån och lämnade sin berusade vän ensam där. Hon kunde lämnat lägenheten när som helst. Hon slogs och skrek sig inte fri.
 
På Sociala medier kan man läsa om att det är invandringens fel, då det kommer ut att det är invandrar pojkar som utförrt detta groteska brott.
Att musilmer som kommer in i sverige har en skev kvinnosyn.
Det är som att säga att om vi stoppar invandingen så kommer detta att upphöra.
 
Det jag tycker är det värsta som har hänt nu, är att det sitter vuxna människor i Hovrätten och friar dessa män.
6 män våldför sig på en flicka, Blir dömda i tingsrätten, överklagar och blir fria i hovrätten.
 
Hur man än lyckas vrida och vända på detta är det ett brott. Flera av männen har erkännt brott men frias ändå.
 
Bor vi i ett land där man kan grina och ångra sig lite så blir dte bra sen.
Det budskap det sänder ut är att gör vad du vill för du blir ändå fri.eller så kan du får bo på lyxhotell i några år med bra mat, en varm säng, tillgång till gym och rastplats.
Det stora problemet är inte invandringspolitiken utan snarare hur våra våldslagar är skrivna och hur straffen delas ut.
 
För att dra parallelen många redan konstaterat är att i dagens sverige har du bättre förutsättningar till ett välmående i fängelset än vad du har när du blir gammal och hamnar på hem.
 
Dett har inte att göra med dålig vårdpersonal, utan att den personalen inte har möjlighet eller tid till att göra det bästa för sina boenden.
 
Om du läst så här långt så läs klart hela innan du börjar dömma mig och kalla mig för rasist.
Jag tror att många kommer att rösta på Sverigedemokraterna i nästa val. Men inte enbart för deras invandringspolitik. utan för mycket annat.
 
Vi befinner oss i en sitation när våra två största parti Båda kallar sig för arbetarparti.
Där dem bara lägger kraft på att vinna röster än att egentligen komma fram med något konkret.
Tomma löften och olika sätt att käna pengar, höja eller sänka skatter, sätta in trängselskatt och minska någon annan skatt..
Jag betalar hellre 1000 kronor extra i skatt varje månad än att inte kunna få den sjudvård jag behöver när jag är sjuk. eller att polisen inte har tid att komma om något skulle hända med mig eller att jag inte får plats på något boende när jag blir äldre.
den ena säger vi måste höja våra skatter för ett bättre sverige, Högre skatter för dem som tjänar mer så det blir jämtlikt, medan den andra säger, sälj ut allt som kostar pengar och minska skatten. Och Privatisera ut allting.
 
Nu när vi ändå kom in politik så tänker jag osökt att tänka på situationen som sker i usa jusst nu.
Jag kan väl inte påstå att jag är någon expert på amerikansk politik men jag försöker förstå sammanhangen. Svårt ibland när man inte riktigt e införstådd i hur det hela går till.
 
Men där har vi problemet som är tvärtemot problemet i sverige.
Låter vi de Blåa va i makten här tillräckligt länge så kommer all blir privatägt och vi kommer få köpa dyra sjuk-och livsförsäkringar, betala skolundhåll, och endast de rika har råd till en bra utbildninge.
I usa Jusst nu är republikanerna (av någon idiotisk för mig okänd anldningI emot ObamaCare, alltså en almän sjukförsökring, så att även de fattigaste i landet har råd att söka vård när det behövs.
Dem leker med hela sitt Land, kanske med hela världen. Budgett stopp så att Obamacare inte ska kunna fungera, Så att Usa inte kan betala sina skulder så att dem försätta hela sitt lans i Konkurs.
 
 
Som sagt detta hade kunnat bli säkert 10 olika mer ingående inlägg om vad som försiggår i min hjärna jusst nu men lyckades nog spy ut mig dte mesta nu ändå. Om nån orkat läsa hela så säg vad du tycker. S'äger inte att jag har alla fakta på dme punkter jag har räknat upp och har säkert missat många poäng i min iver att försätta skriva....
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FrökenGullvert.blogg.se

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mitt liv och börja träna. Detta är snarare en öppen dagbok för alla att läsa och ingen blogg. Uppskattar Pepp och stöd, men onödiga kommentarer kan du behålla för dig själv tack :D

RSS 2.0